När du använder vårt ärendehanteringssystem tas dit ärende om hand och fördelas ut för handläggning.
Du får ett ärendenummer som du kan använda i all kontakt med oss för att vi snabbt ska hitta just ditt ärende, status och handläggare det har.
Det går även ställa frågor via C2
C2 Ärendehantering - Via länken skapar du ditt ärende.
-------------------------------------------------------------------
Jag har inte fått det jag beställt
Kontakta Service Direkt 0920-71212
------------------------------------------------------------------
Jag vill göra en retur/reklamation
Returer mottages upp till 14 dagar, gäller obruten förpackning.
OBS Gäller endast lagervaror, beställningavaror tas ej i retur.
C2 Ärendehantering - Via länken skapar du ditt ärende.
-----------------------------------------------------------------
Jag hittar inte artikel i webSesam
Under Hjälpmedelsportalen hittar ni:
Sortimentsöversikt
Beställningsunderlag
C2 Ärendehantering - Via länken skapar du ditt ärende. Kom ihåg att lämna kontaktuppgifter (ditt namn, mail och telefonnummer) och beskriv vilken artikel ni önskar hjälp med.
Ytterligare ett alternativ är att söka under respektive leverantörs hemsida.
-----------------------------------------------------------------
Jag vill lägga upp en ny kund
Formuläret fylls i av närmaste chef/ansvarig.
Extern kund - Via länken hittar du formulär.
Intern kund - Via länken hittar du formulär.
-----------------------------------------------------------------
Jag vill lägga upp en ny beställare/förskrivare
Formuläret fylls i av närmaste chef/ansvarig.
Extern beställare/förskrivare - Via länken hittar du formulär.
Intern beställare/förskrivare - Via länken hittar du formulär.
-----------------------------------------------------------------
Jag vill göra en förändring av befintlig kund/betalare/beställare/förskrivare
Formuläret ifylls av närmaste chef/ansvarig
Förändring av befintlig kund/betalare/beställare/förskrivare
-----------------------------------------------------------------
Support webSesam/datalagret via portwise
C2 Ärendehantering - Via länken skapar du ditt ärende.
Ange användarnamn i webSesam/datalagret, namn, jobbtelefon, jobbmail, eventuellt kundnummer och felmeddelande) och vilket system det gäller.
-----------------------------------------------------------------
Fakturafrågor
Frågor om fakturor (exvis. felaktigt belopp, kreditering)
C2 Ärendehantering - Via länken skapar du ditt ärende.
Ange kontaktuppgifter (namn, jobbtelefon, jobbmail till dig som skickar in ärendet) fakturanummer, betalare och kund.
Felaktig fakturaadress
Kontakta Patientkontoret - 0921-67050