Region Norrbottens upphandlingsenhet ansvarar för att genomföra regionens upphandlingar samt upprättande och tecknande av avtal. Upphandlingsenheten driver, i samverkan med de olika verksamheterna, upphandlingar för att tillse regionens behov av varor och tjänster.
Upphandlingsenheten består av tolv upphandlare, en jurist, en administratör och en upphandlingschef. Upphandling tillhör regionens Division Service.
Upphandlingsenheten har att tillse att alla upphandlingar sker i enlighet med Lagen om offentlig upphandling och följer de gemenskapsrättsliga principerna om transparens, likabehandling, proportionalitet, icke-diskriminering och ömsesidigt erkännande.
Har du frågor och eller synpunkter kring de olika upphandlade avtalen, vill veta när dessa löper ut eller vilka leverantörer som landstinget har i dagsläget är du välkommen att kontakta respektive upphandlare för vidare diskussion. Deras kontaktuppgifter och information om deras olika ansvarsområden hittar du under fliken Upphandlingsenhetens medarbetare.